måndag 5 januari 2009

Är jag redo för det här?


Första inlägget för i år då. Har vart lite kass på att blogga nu dom senaste dagarna. Inte haft nån direkt lust. Har mest legat i sängen å inte gjort nånting faktiskt. Inte heller bra. En blir så trött å slö. Har la inte vart uppe före elva, tolv på nästan två veckor. Måste skärpa mej nu! Vända tillbaka på dygnet.


Jag vet inte jag....e jag redo att bryta upp från mitt liv i Norrköping å flytta ner hit igen? Jag stack härifrån av en, eller två anledningar. Men jag vill inte att samma anledning ska få mej att flytta tillbaka. =O/ Satt igår kväll å va ledsen å inte visste hur jag skulle göra. Vill verkligen inte flytta! Jag gillar min lägenhet. Jättemycket. Har "myst" in mej i den nu, efter drygt 15 månader. Fortfarande ingen taklampa i vardagsrummet å väldigt lite tavlor uppsatta, men jag gillar den ändå. Framförallt tycker jag om folket som bor där uppe. Inte i min lägenhet, alltså, utan mer i själva stan. Fröberg, Louise (fast hon e ett Åtvidstroll! =OP ), Lisa, Sofie, Theo. Theo....hur ska jag kunna flytta från min älsklingsbebis? Mosters favorit. Blir jobbigt. =O( Har inte träffat honom på länge. Måste åka dit snart, hoppas dom vill d bara.
Sen...varför flytta ner hit när ändå ingen verkar tycka att d e roligt? Kan ju lika gärna stanna kvar i Norrköping. Norrköping som jag kallar hem. Men...d finns ett orosmoln om jag stannar kvar. Vart ska jag ta vägen? Har ju sagt upp lägenheten å d har vart folk å tittat på den. Så jag lär inte få behålla den. Visserligen blir d för dyrt för mej, har ju hyra på 5000:- nu. Får be min pinuppa flytta in hos mej. Har ju en dubbelsäng å den har hon ju sovit in sej i. =O)
Nej usch, för att va "vuxen" å ta såna beslut. Ibland önskar jag att jag va 14 år igen å inte hade nåra bekymmer mer än läxor.

Nu, snart, ska vi åka till mamma å pappa å käka å prata om hemresan. För där har d blivit lite ändringar. Blir nog att åka hem imån kväll eller på onsdag förmiddag. Va meningen att jag skulle åka upp på fredag, med morsan å farsan. Men som sagt, blir nog ändrat. Känner faktiskt att jag vill hem nu. Hem till stan. Ska hinna kolla på två lägenheter här ner först bara. Sen så. =O)

Imån ska vi ut på sjön. Fiska lite, åka skridskor, grilla korv å tjöta skit med lustigt folk. Blir att klä sej varmt, för här e svinkallt ute. Flera långkallingar, en drös med tröjor, raggsockar, mössa å vantar. Ja, hela kittet plus lite till. =O)

Nae, nu vart detta inlägget för långt. Dax att avrunda. Fast måste bara säga....jag har namsdag idag! Hanna.=OD

Adiós!


Inga kommentarer: