torsdag 8 januari 2009

Fisketur på Öresjön














I tisdags va vi ute på sjön. Jag, Tommie, Jönsson, Frida å Thorsson pälsade på oss upp till tänderna, va runt sju minusgrader när vi kom ut vid halv tio. Däremot plusgrader när vi gick hem. Grabbarna å Frida pimplade medans jag halkade runt på isen. Hade riktigt tråkigt där ett tag. Ont i halsen, magen, hosta å trött som as. Å så frös jag, trots alla plagg jag dragit på mej. Jag ville ju fixa en brasa å äta ju. Hade ju med oss korv å bröd, pinnbrödsdeg, tigerkaka å pepparkakor. Mat ÄR gott! =O)
Efter en stunds fiskande å runthasande (jag), så traskade vi vidare till ön vi skulle "bosätta" oss på ett tag. Vilket för övrigt blev resten av dan. =OD Grabbsen fixade ved å jag å Frida satte oss till rätta å väntade med spänning på elden som skulle värma våra frusna kroppsdelar. Dryga halvtimmen efter våran ankomst till ön dök Torbjörn, Niklas å Marie upp. Märta va sjuk å låg hemma å kurerade sej. (Niklas e min bror å Marie hans sambo, Torbjörn e Tommies bror å Märta Torbjörns girl). Grillade korv å pinnbröd, jag brände min korv å korvbrödet, naturligtvis. Men d satt gott i kistan ändå.=O) Vart en riktigt nice dag, trots att jag frös som en tok emellanåt. Ramlade gjorde jag åxå, slog i mina armbågar å ena handleden. Men d gör ju dagen komplett, en "halkning á la Hanna". =OP

3 kommentarer:

Anonym sa...

ståtliga kort må jag säga. fick höra av jösse att jag såg ut som termos-kungen på kortet. och du fick med tommies snygga mössa ock. :)

Lollo sa...

Tommies läckra mössa, var köper man den? ;D och ditt snyggokort där sist.. ojojoj..topmodel nästa bejb ;)

Skämt åsido, ner såg ut att ha det mysigt :)

Anonym sa...

för tusan hanna, kan inte lägga upp bilder på mig osminkad! Folk kan ju dö!!!!