torsdag 15 januari 2009

Tommare än tommast...


Fy fan, vilken hemsk känsla jag hade när jag låste upp dörren å gick in. Dom senaste fyra veckorna har jag vart med Tommie, varav den sista har vi vart här uppe hos mej. Idag åkte han hem. Visste att d skulle kännas lite ensamt, men inte s å h ä r ensamt. Gick runt i lägenheten å hoppades på att han skulle va här.
Men inte...helt tomt... =O(

Så nu sitter jag här i soffan med datorn i knät å väntar på bättre tider. Å bättre tider blir d när Tommie kommer hit igen. =O) <3

Idag har jag vart i Skälboö. Hälsat på min goding. Han e en sån solstråle! Kan få dom mest mörka å tråkiga stunder att bli ljusa å roliga. =OD Jag å Sofie har kollat på Mamma Mia!, för den har jag ju inte redan sett 3 gånger på bio å en å en halv gång på DVD. =OP Shit, va den e bra alltså. Tur att jag fick den på DVD av mamma i julklapp. Sofie fixade köttfärssås å spagetti, vilket hon gör jävligt bra för övrigt (om hon bara ville skippa champinjonerna). Sen pälsade vi på Theo, baxade in barnvagnen i bilen,å oss själva naturligtvis, å drog in till stan. Sofie ville hitta nåt nytt tills imån, då hon å Ante ska ha en myskväll utan barn. D fixade vi snabbt, sen gick vi till Lindahls å köpte tre semlor å åkte till Adam för att intaga dessa skapelser. Vart rätt mätt vill jag lova. Tänkte inte äta nåt mer ikväll, men nu pockar hungern på igen. Så ska se va d finns för nåt vettigt i kylen. Troligtvis frukt, för d e va Tommie har inhandlat. Men d e bra, sånt behöver jag. =O)

Imån kväll ska jag till Caroline. Ska äta lite ost å kex, dricka lite vin å tjöta skit. Va längesen vi sågs, så d ska bli riktigt roligt. På lördag vet jag inte va som händer, d får tiden utvisa. Å på söndag hoppas jag att Louise kommer, så vi kan pöka lite. =OP

Alla verkar, nåja, inte alla kanske, men många skriver såna där årskrönikor. Ska jag åxå göra d? Hmm...nae, inte nu, inte idag, d orkar jag inte. Får pyssla med d en annan dag. Nu ska jag gå till köket å hitta nåt smarrigt att stoppa i magen. Sen kanske, men bara kanske, blir d en film i min ensamhet. Eller ja, helt ensam e jag ju inte. Har ju Bengt-Göran här åxå. Nånstans. Hmm...jaja, han kommer la fram när han vill.

Snoppalong!

Inga kommentarer: