måndag 12 januari 2009

Postgatan 1F, Skene


Japp, d kan bli min nya adress. 30 mil från Norrköping. Å då e d inflyttning 1:a februari. =O/ Men jag har tackat nej till den lägenheten, va alldeles för dyr för en person. Å jag e inte redo för ännu ett samboförhållande. Så ni får vackert stå ut med mej ett par veckor till. =O)


I helgen har mamma, pappa å syrran vart här uppe. Va riktigt trevligt, trots att dom åkte igår igen. Blev lite tomt. Men jag har ju faktiskt fortfarande sällskap. <3
Vi käkade hemgjord pizza i lördagskväll. Fröberg å Sambo kom förbi en sväng, himla nice. Tyckte mamma å pappa åxå, dom har ju inte träffat honom på ett par år. Va lite fika sen å massa snack om "Husqvarna" å "Partner". Internskämt. Å naturligtvis lite pikar om att låsa in bilnycklarna. =O)
Jag å mamma packade ner lite av alla mina saker som jag tydligen har. Blev fyra, fem kartonger, som nu står i vardagsrummet å i sovrummet. Plus två kartonger med julsaker å en med påsksaker. Känns lite skumt att faktiskt plocka ner saker i flyttkartonger. =O/

Igår va vi inne i stan å kollade runt. Jag köpte, eller mamma betalade, två behåar. Gick på 1318:-. Men jag va så illa tvungen att inhandla två stycken. Dom jag har e ju resåren i banden utsletna på. Då ramlar ju tuttarna ut. Å d e mindre sexigt. Jag vart iaf nöjd med dom, såg riktigt fina ut. Hatar allt va rosetter å spets å sånt krimskrams heter. Nej, d ska va enkelt å snyggt! =O)
Käkade på Wok Time, sen vart d en tripp till New Yorker med mamma å syrran. Pappa å Tommie traskade hem. Syrran hittade en svart jacka å en illgröner (!) behå, som hon gladeligen köpte (mamma betalade där åxå). Jag såg en massa jeans som jag ville prova, men hade tagit på mej "fel" skor, så jag hade vrålont i fötterna å ville bara å hem. Vi skyndade oss till Lindahls å köpte "Kärleksmums", sen traskade vi hem å fikade. Efter d, så packade dom ihop sej å åkte hem.

Idag ska vi in till stan igen, å jag ska ta "rätt" skor på mej, så jag orkar gå i stan å kan prova jeans. Å ev. andra kläder som kan komma att synas ingående. =O) Så kanske bäst att jag gör i ordning mej nu. Byta kläder, fixa håret, lägga ett ansikte, bädda sängen. Ja, allt sånt kul. Så nu har jag inte tid med er längre.

Dra rôva i grus, låååååååååångsamt!


1 kommentar:

Anonym sa...

annars finns det ju en fin friggebod i lekvad som du kan flytta in i :)