fredag 17 september 2010

Inget e som väntans tider


Att ett samtal kan liva upp så mycket, d e fantastiskt. =O)


Har nu precis vart å lämnat tillbaka filmen vi hyrde igår. Ska snart sätta igång med maten. Blir tandorikyckling med egna klyftpotatisar, smarrigt värre.

Senare ikväll kommer Andreas å Frida, då blir d lite snacks å Doobidootittande. För inte verkar d som att Pärry e sugen på att komma ut idag. Vet att ytterligare två i föräldragruppen har fått sina bebisar nu å en tredje har värkar, så nu e d bara jag kvar. Eller, ja, d e ju inte riktigt sant. D e två stycken till som ska ha, men inte förrän i slutet av september, så räknar inte dom för tillfälligt. Å andra sidan kanske dom får för tidigt å får före mej, så ska väl inte säga nåt än.
Har inga känningar överhuvudtaget. Lite ont i ryggen, men d e åxå allt. E d nåt fel på mej? Som Louise sa: "Nej, inte fel på dej fysiskt, men psykiskt". Jaha, d va ju åxå en bekräftelse, haha. Nej, skämt å sido, e säkert inget fel, d e bara inte dax än. Fast nog tycker jag att en vecka över tiden borde räcka. Varje dag e ju en dag närmare förlossning, men d e lite jobbigt att inte veta när d ska sätta igång. Vet ju lixom inte va jag väntar på. Men men, d ska la lösa sej vartefter. Eller, jag har inte så möe val. D e ju inte så att man när man väl ligger inne på förlossningen å ska krysta att man bara packar ihop sina saker å säger: "Nej, d här va inget för mej. Tror jag åker hem å tar d om ett par år eller nåt istället". Nope, då e d bara att finna sej i situationen å trycka på.
För ut ska ju ungen hur eller hur.


Jaha, nu ska vi se...Jo, pratade med försäkringskassan idag. Gick faktiskt riktigt bra för en gång skull. Börjar på min föräldraledighet den 27:e september, oavsett om bebisen kommit eller inte. Ska bli skönt att inte ha med AF att göra under ett par månader. Har jag ju knappt haft d senaste heller, men d har ändå vart nåra möten å grejer.

Imån ska vi ev. åka å kolla på ett hus i Landvetter med ett annat par. Dock inte intressant för oss, men kan va kul att kolla ändå. Å så får man ju nåt att fördriva tiden med. Sen kanske d blir bio, va längesen vi va iväg på bio. Ska se om d går nån lustig film imån kväll. Annnars får vi väl hyra en.
Söndag vet jag inte riktigt va som händer faktiskt.
Får bli som d blir.


Nae, nu ska jag ringa Louise igen, hade ju ett ganska givande samtal tidigare idag. =OD


Haregöttheeej!



(Nej verkligen inte. Vågar fan inte d, då kanske d blir lange nase i mina stackars underbyxor). Haha, d va utan tvekan d roligaste meddelandet jag fått på länge. =OP

Inga kommentarer: