fredag 3 september 2010

Dags att föda barn!


Nja, kanske inte riktigt. D e en vecka kvar till beräknat. Men för min del får den gärna komma idag. Eller nångång från idag till den 8:e eller från den 10:e till den 21:e. Den 9:e fyller min bror år å den 22:e fyller mormor. Så helst inte nån av dom dagarna. Men varför skull bebisen lyssna på mej?


Min bror tycker att jag e dålig på att uppdatera min blogg. Kanske e sant. Men jag har inget vettigt att skriva om längre. Som om jag nånsin har haft d, haha.

Blev bjuden på frukost på Sangéns av min sambo. Hade vart hungrig sen typ två i natt å bara väntat på att klockan skulle bli halv nio, så jag kunde gå upp, klä på mej å åka bort till Sangéns å vräka i mej i frukostbuffé. =OD Jösses, så gott d va med risgrynsgröt! Kanske skulle göra en omgång här hemma?
E ju bäst att hålla igång, så kanske Pärry vill komma ut snart.


Städade i måndags, va välbehövligt. Som pappa sa: "Ja, för d e ju så himla sketet hos er. Tror jag ska ta med mej stövlar nästa gång, för jag blir så smutsig under fötterna." Hmpf! Han bara retas för att jag gillar att ha d snyggt å rent hemma. ^^

Allt e i pricip klart inför Pärrys ankomst. Vagnen e hämtad, skötbordet e ihopsatt å på plats. Har tvättat bebiskläderna å sängkläder. Sängen skulle morsan å Lisbeth fixa när vi e på BB. Å så ska vi hämta babyskyddet innan vi åker från BB. Såå jaa...nu återstår bara väntan å åter väntan. Den som väntar på nåt gott väntar ALLTID för länge.

Brorsan säger att vi inte får kalla bebisen för Pärry, för då kommer han att säga d när bebisen väl e ute. Oavsett va d blir för kön. "Hey, Pärry!" Kan se d framför mej hur han växer upp med d smeknamnet å kommer för all framtid heta Pärry. På isen, fotbollsplanen, i skolan. Ja, överallt. För d ska bli en idrottsintresserad unge! =OP
Sen att jag säger "han" när jag pratar om bebisen e för att morsan tror att d e tjej. Så då måste jag ju kontra. Men jag vet inte va d e för kön.

Han e rätt passiv idag, inte mycket rörelse här inte. Han kanske e grinig. Eller så tar han igen sej inför va som komma skall.

Nu tror jag bestämt att jag ska ta igen mej en stund. E rätt trött. Sen ska jag gå över till Fredrik å Jessica å lämna deras nyckel. Funderar på att göra snickers sen åxå.
Om jag får tummen ur.


Hääj på er!


"Var fan e vargen?"

Inga kommentarer: