fredag 10 september 2010

40 veckor


Japp, idag har jag vart gravid i 40 veckor, om man nu räknar från sista mensens första dag. Vilket i praktiken betyder att bebisen ska komma idag. Men hur många bebisar föds på BF-datumet? Typ 5%. Så får väl räkna med två veckor till. Surt sa räven å rev sej i röva. Nej, men helt ärligt. D e sjukt segt att vänta nu alltså. Även om jag inte har påbörjat min övertid än, så känns d ändå som att jag har gått ett par veckor för länge. Jag känner ingenting, absolut ingenting, som kan tyda att d e på G. Visst har jag ont i nedre delen av ryggen å lite mensvärk då å då. Å sammandragningar naturligtvis. Men mer e d inte. Än. Pärry rör på sej å sparkar som om han hade all tiden i världen. Men...nae...


D här datumet har man längtat efter i åtta (!) månader, men när d väl kommer, då händer d ingenting å d e som vilken dag som helst. Sjukt att man kan längta så efter nåt. Har lite svårt att fatta att d faktiskt kan ske vilken dag som helst nu. Å jag hoppas ju att d blir i helgen. Men samtidigt e jag ganska övertygad om att d kommer dröja två veckor till. Två jävligt sega veckor. Som om dom senaste veckorna inte har vart sega nog. Guuud, hur ska jag fördriva tiden i 14 dagar till?!

Igår fyllde min bror år, så va där på kalas. Va riktigt nice, trots att jag va mätt som en gris å trött som en elefant. Orkade inte äta mer än en muffins å en liten snoddasbit (kärleksmums åxå kallad). Sen en pytteliten bit tårta en timme senare.
Magen va som, alltid, en uppblåst ballong.

Vi invigde Niklas nya PS3-spel, Buzz. Gick skitbra första omgången, jag vann ju. =O) Men andra gången gick d precis tvärtom, jag kom sist.
Fast jag kan leva på att jag vann premiäromgången, haha. =OP

Tidigare på dan så bakade jag chokladdrömmar å tvättade. Skulle handlat innan vi gick över till 19A, men hann inte d. Så d blev dagens uppgift. Plus att jag har dammsugit åxå. Nu e d egentligen bara matlagning som ska göras, men ingen av oss e speciellt hungriga, så ska gå å snoza i sängen en stund. Känner mej allt lite sleten.

Får se va kvällen har att erbjuda. Å natten. Å helgen.

Baaff!

1 kommentar:

Anonym sa...

PS3-spel om jag får be! (: