måndag 13 september 2010

Tröttsamt

40+3 idag då. D e tröttsamt att vänta. Speciellt när man har gått över tiden å d kan hända när som helst. Inte hjälper d att folk ringer å skriver meddelande å frågar om d har hänt nåt än. Nästan så att jag vill slänga bort telefonen. Visst, d e inte så många som har hört av sej, men ändå. Vet att dom e lika spända som vi, men vi hör väl av oss när d e klart. Lär ju inte ha tid eller ork till att skriva till alla när vi åker in. Då e man la så nervös att man glömmer hälften av d man ska ha med sej till förlossningen.
BB-väskan e nästan färdigpackad. Nåra småsaker som ska ner bara, men d får jag slänga i innan vi drar.


Nåt annat som e tröttsamt e att när man tror att man känner nån, så visar d sej vara helt åt helvete fel. Å nu, efter så många veckor, så skiter jag fullständigt i honom. Okej, jag har väl kanske lite del i d här, men jag har försökt flera gånger å jag har förklarat hur jag menar. Men tydligen blev d fel ändå, då han inte visat nåt livstecken på snart 13 veckor. Inte för att jag räknar, men. Ja. That´s life I guess.

Helgen bjöd iaf på mycket trevligt sällskap från Göteborg. Va på Marten en sväng, mycket folk å varmt som attan. Inte för att solen va framme, va nog snarare mina hormoner som spökade. Blev ingen lång stund, fick så jäkla ont i ryggen. Men tillräckligt länge för att vi skulle hinna köpa lite godis, korv å bröd. Å donuts! =OD
Sen satt vi här hemma å åt lite lunch/middag eller va vi nu ska kalla d. Blev lite tittande på hus åxå. Va himla kul. Hittade massa hus som skulle va intressanta, om inte priset va så förbannat högt. Men sen låg dom i å kring Göteborg typ,
så va ju ganska väntat.
Om d inte blir bebis i veckan, så ska vi nog åka till Landvetter med Lena-Maria å Henke å kolla på ett hus. Bara för att ha nåt att göra. Å hus e alltid roligt att kolla på!

Innan dom åkte hem, så va vi på Framnäs å käkade lite kvällsmat. Jag gillar inte d stället, personalen e så sjukt tråkiga. Blööö!
Lördagskvällen slutade med att Tommie kollade på film å jag somnade i soffan. Gött!

Gårdagen spenderade vi mestadels i Hajom. Först uppe hos farmor, mina fastrar va där. Fick middag, mumsigt värre, å efterrätt. Sen åkte vi ner till morsan å farsan. Va där ett par timmar, spelade lite kort å hade allmänt trevligt. Sen en sväng till Willys, hem, äta lite flingor å så över till brorsan å spela Buzz. Gick inge vidare igår heller, men kom inte sist iaf. =OP

Å idag har jag vart hos BM. Hon hade väl inte direkt nåt nytt att komma med. Magen har sjunkt, så bebisen ligger redo. Fick en ny tid nästa måndag, men BM trodde inte att jag skulle komma på den kontrollen. Hoppas hon har rätt. Vill ha bebis NU!

Nåt som fick mej att bli lite ledsen, inte just då jag fick d berättat för mej, utan d kom sen när vi lagt oss, va hur jävla elaka barn kan vara. Jag förstår inte hur nån kan va så förbannat jävlig! Å jag kan inte förstå hur en sån go person kan ha blivit utsatt för d där. D fick mitt hjärta att blöda. D e fan inte lätt att va gravid, kan ju lipa för allt å ingenting. Just d där va ju inte ingenting, för d va hemskt att höra. Blir ledsen nu bara jag tänker på d. =O(

Nu doftar d mat från köket, så bäst att pallra sej dit å äta. =O)


Hopp å hepp!

Inga kommentarer: