onsdag 11 februari 2009

Varför...


...ska d snöa? Varför e jag så trött? Varför ska d ta sån tid att få tag dom där jäkla puckona på Marks Bostad? Eller jaa, d där va kanske inte riktigt sant. Dom e la inga puckon. Va jag vet iaf. Ringde områdeschefen nyss, men han svarade inte. Så får la försöka lite senare.


Hör å häpna, jag gick faktiskt upp när klockan ringde kvart över nio i morse. Klart, jag låg kvar i sängen i typ 5 minuter, sen tog jag telefonen å ringde jag min hyresvärd. Ska försöka bli av med lägenheten i mitten av mars. Eftersom jag ändå måste ha mina prylar i Hajom innan jag får den nya lägenheten, så tänkte jag att lika gärna som att möbler å kartonger står hos morsan å farsan i två dar, så kan dom lika gärna stå där i två veckor. Eller längre, beror på hur lång tid Marks Bostad behöver på sej att renovera. Lite jobbigt dock om jag ska sova där, för får alla mina saker plats där, så får inte jag plats. Har ganska möe grejer.
Tur att jag har en "backup". ^^


Får ju äran att välja nya tapeter till hela lägenheten, men deras "utbud", eller va man nu ska kalla d, suger. E så fruktansärt tråkiga tapter att välja bland. Så jag å Tommie va på tapetjakt i söndags. =O) Va först på Bauhaus, sen Rusta å så K-Rauta. Ska till Hornbach i Göteborg å kolla åxå. Hoppas jag. Fan, får inte till d med bilderna.Jäkla skit! Jaja, får göra d imån, eller när jag kommer hem ikväll. Nu får jag väl va lite social med grannen.
Sen laga mat. Å jobba.


Tjing!

Inga kommentarer: