lördag 21 februari 2009

3 weeks to go


Nu sitter jag på golvet i vardagsrummet. Varför jag inte sitter i soffan vet jag inte, tänkte väl att d här inte skulle ta sån tid.
Men nu har jag ont i stjärten. ^^

Jag å Tommie ska kolla på skräckfilm nu. Jo, jag vet. Ingen vidare bra tid att kolla på skräck när d e ljust ute. Men jag va så grymt trött igår, så jag orkade inte då. Så d blir nu istället. =O) Sen ska vi gå in till stan å leta presenter till mamma, pappa å Evelina. Hur bra d nu kommer gå har jag inte en susning om. *stön*
Efter stan å lite käk, så blir d nog lite flyttkartongspackning. Hämta ner alla sakerna från vinden, avgöra hur möe porslin jag kan packa ner, duscha, packa väska inför hemfärden på måndag. Sen e väl klockan så möe att d e dax att sova igen. Eller så ska vi ut å käka. Får se va som händer.


Nae, nu har mitt arsle somnat, få resa på mej å
skaka liv i den igen, haha.


Puss, hej!


Idag e d tre veckor kvar tills jag drar från stan. Känns lite konstigt. Efter tre år i den här stan ska jag flytta ner till Mark igen. Jag som trodde att jag skulle bli kvar här ett antal år till. Men...livet har tett sej annorlunda. D ville nåt helt annat tydligen. Kommer sakna Halvars lummiga ställe på Södra Promenaden, Smultronställets mysiga läge invid Göta Kanal, Lindahls otroligt goda pepparkaks- å saffransglass till jul, rundan runt strömmen när allt e grönt å fint. Mina å Lisas upptåg. För att inte tala om Lousies galna, crazy, goa, söta nuna, Fröbergs humor, Sofies härliga skratt å Theo, som med sitt underbara leende kan charma en hel värld. =O) Ni betyder jättemycket för mej, å ni kommer va grymt saknade när jag åker från stan den 14:e mars. =O/

1 kommentar:

Anonym sa...

snart kommer du/ni hema.. jippiie! :) puss Carro