måndag 28 mars 2011

Vinter


Jag städade i torsdags. Städade ut vintern, tänkte att nu, NU kommer våren på riktigt. Men icke då. Snön bestämde sej för att komma å hälsa på en sväng till. Ett väldigt illa valt tillfälle måste jag säga. Speciellt som Tommie tvättade å städade bilen igår.

Va i Lekvad å gjorde det, sen åkte vi till Hajom en sväng med. När vi åkte där ifrån, så hade det kommit 2-3 cm snö. Vinter igen, jättekul, verkligen. Men nu är det mesta faktiskt borta, så det varande inte så länge. Nu skiner solen å det är rätt varmt här i vardagsrummet. =O)

Nu börjar jag undra va jag tänkte på när vi skaffade barn.
Stella är helt omöjlig att byta på. Hinner knappt lägga henne på rygg innan hon har vänt sej till mage. Ligger inte still en sekund, utan ska rota i allt som ligger på skötbordet å runt omkring. Stoppar tops i munnen, slänger ner mina amningsinlägg i badkaret, suger på diverse ting. Men, hon är la som jag. Morsan sa att jag va för jävlig att byta på när jag va liten. Så hon tyckte att det kan jag gott ha. Hmpf!

När hon äter så spottar hon ut maten. Inte alltid, men 8 gånger av tio, säkert. Så jag har morotspuré på mina jeans, tröjan å det är små fläckar på bordet å golvet. För att inte tala om henne själv. Hela ansiktet, händerna, för hon är naturligtvis å pillar i ansiktet, på kläderna å det som har oturen att ligga framme på bordet. Stella har nästan inga rena kläder kvar, allt ligger i tvättkorgen med diverse fläckar. Så tvätthögen är gigantisk. Ser inte fram emot att tvätta imån. Men det är väl såhär det är att va mamma. Å hon är så söt, mitt lilla spöke. =OD

Idag blir det att köpa resesäng. Ska till Linköping å Louise på torsdag å stanna till söndag. Ska bli så skönt att åka iväg nåra dar å få lite miljöombyte. Har inte vart där uppe sen i somras, höggravid å jävlig. Eller, inte jävlig, men höggravid. =O)
Hoppas på att hinna med å träffa lite folk. Får se om dom har tid.
Tommie drar till fjällen med jobbet, så vi är iväg samtidigt. Lite spänd på hur det ska gå att sova borta med Stella, har ju inte gjort det tidigare. Men jag tror inte att det är nåra problem.

Nu ska jag gå å skriva handlingslista. Blir mammafika här imån, om dom inte har ändrat sej. Ska bjuda på pannkakor med olika toppingar. Spännande.


Have a lovely day!

1 kommentar:

Niklas sa...

Men jag samlar ju inte damm längre, jag samlar olja och annan skit under naglarna =]