tisdag 8 mars 2011

Lovely väder!


Vilket underbart väder det är idag! Är det vår nu?


Vaknade kvart i åtta idag å gick faktiskt upp då. Skulle kunna sova hur länge som helst egentligen, men det är ju synd att göra det en dag som denna. Så jag käkade frukost å diskade å vattnade orkidéerna Sen hade lilltjejen vaknat, så tog upp henne, bytte å tog på henne kläder. Lite käk å sen gick vi in till byn. Hämtat ett Libero-paketLindex å så har vi hälsat på JennieLycke. Va riktigt trevligt. Skönt med en promenad. Skulle gått längre, men behövde hem å greja. Får ta det imån, fast då skulle det ju regna enligt tidningen. Jaja, vi får se. Är ju tänkt att jag ska åka till Göteborg imån åxå, men det verkar hänga lite löst för tillfälligt.

I söndags morse kom Tommie på den briljanta idén att ha våffelbrunch i Hajom. Så det blev det. Va väldigt gott, men ack så mätt jag vart.
Va sjukt trött i söndags, fattar inte. Vill kunna vakna vid åtta å va pigg, inte trött som en gris å fortsätta sova till elva. Fast det är ett tag sen jag sov till elva. Borde inte va trött på morgonen, får ju sova hela natten. Men det kanske är såhär det ska va när man är småbarnsförälder.


Har hittat en träning som är sjukt kul å som jag definitivt vill fortsätta med. Är så trött på gym, så är glad att jag hittat zumba. Funderar på att ev. gå en utbildning i det, så jag kan ha kurser själv. Men...jag hatar att prata inför folk, å då är det väl kanske inte riktigt rätt för mej. Tåls att fundera på.

Nu är jag hungrig, igen. Käkade för typ två timmar sen, dock inte mycket. Får ta en knäckemacka eller nåt. Ska på kalas ikväll, Stellas farbror fyller år. Är alltid kul med kalas, men nu på våren är det jäkligt många som fyller år i våran släkt, så det blir mycket kalasande.

Funderar på att vila lite nu. Eller ska jag duscha?

Förresten, jag såg på "En unge i minuten" igår. Gud, va jag vill ha en bebis till! Grät nästan med den pappan vars tjej fick göra akutsnitt. Men det blev ju bra till slut. =O)


Hej hopp!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej banäna. Klart jag inte blir arg för din kommentar, fast jag triws ju inte med mina extrakilon haha. gick upp i wikt från 54-62 när jag slutade röka, men nu efter resan har jag börjat gå ner i wikt igen. jobbigt att hoppa upp och ner i wikt. Hoppas ni alla 3 mår bra. kram Johanna

Evelina sa...

Hej! Vad roligt att du tycker om mina bilder och hittat till min blogg =)!
Jag brukar ta 1500 kr för 10 bilder. Det finns lite mer information och bilder på min hemsida som du gärna får kolla!
Hur gammal är din lilla Stella?