tisdag 6 oktober 2009

Mamma Mia, va bra!


Har precis tittat klart på Mamma Mia! Jösses, sikka rysningar jag fick. Helt sjukt. Den e så underbar. Synd bara att inte Lol va här, så kunde vi gråtit en skvätt ihop.


Idag har jag, tills nu, schasat upp Maja ur sängen, hämtat upp cykeln i förrådet, skrapat rutorna på bilen, besiktigat V70:n (inte en enda anmärkning!), ätit frukost, diskat, bäddat, borstat tänderna, kollat på Mamma Mia å ringt å avbokat tandläkartid i Norrköping. Ja, får fortfarande post därifrån. Mest reklam, men förhoppningsvis ska d va slut snart.
På tal om besiktning, sist jag va på bilprovningen skrattade jag halvt ihjäl mej. "Thank you, thank you, thank you very much". Haha, dom undra nog va vi höll på med. Tårarna fullkomligt sprutade ut ögonen.
Ett gott skratt förlänger livet. =O)

I helgen hade jag å Tommie mobilfri helg. Va hur skönt som helst, blir nog fler gånger. På lördagen åkte vi ner till The Chef å käkade frukost, va dock inte nån riktig höjdare. Sen drog vi in till Varberg å gick runt å skrotade i skitvädret. Blåste av bara fan, men regnet klarade vi oss undan. Just då. När vi va på väg hem, hade precis passerat Björketorp, då öppnade Gud himlen å regnet bara öste ner. D regnade å blåste så möe att d inte gick att se vägen framför. Trots att vindrutetorkarna gick på fullt, så såg man ingenting. Körde knappt 60 km i timmen på den 90-sträckan. Men vi kom hem så småningom. =O)
På kvällen blev d god mat med tillhörande efterrätt å en film. Så vi bara myste å hade d gött.

Söndagen så grejade vi här hemma. Röjde ur klädkammaren lite, slängde en massa saker, ändrade å bar ner grejer till förrådet. När vi hade käkat frukost så tog jag soppåsarna å knöt ihop dom å la precis vid dörren, för skulle gå ner å slänga dom sen. Men så kom d annat emellan, så dom "glömdes" bort ett tag. Precis innanför dörren, så e städskåpet. Jag skulle röja lite där, så jag satte mej på golvet å började plocka med sakerna. Efter en stund så känner jag att d luktar illa som fan i hela hallen. Frågade Tommie om han hade sketet, men nää, d hade han inte. Undrade om d kom från diskbänken, brukar ju stinka som tusan där under, men tänkte att borde ju inte komma ut i hallen. Men så gick d upp ett ljus för lilla Hanna, la ju kompostpåsen i hallen för att gå ner å slänga den. Den hade jag satt mej på, så d hade pyst ut sån där härlig, go sur doft ur den. Då fick Tommie sej att gott skratt kan jag lova. =OP

Denna veckan har vi syrran som inneboende. Hon har prao på ett hunddagis här i Kinna. Står en stor uppblåsbar madrass i vardagsrummet, tar upp all space in princip. Men d ska la funka en vecka. =O)

Nu blir d promenad, tror jag iaf. Om inte Fredrik har kommit på annat som han måste göra. Men först, T O A B E S Ö K!

Tjingeling!

1 kommentar:

Lollo sa...

JAG SAKNAR DIG DITT JÄKLA FÖREDETTA KOLMÅRDSTROLL! :'(