måndag 9 maj 2011

Pull-Along Snail


Stella har fått en ny leksak av mormor. En "Pull-Along Snail" som heter Frank. Ser mer ut som en larv. Men lustig är den, nästan så att till med å jag skulle leka med den. =OP


Här hemma har vi nu plockat bort grejerna i dom två nedersta hyllorna i den svarta bokhyllan å den nedersta hyllan i den andra bokhyllan. Stella är där å river å grejar å har sej, så alla fotoalbumen fick ett nytt "hem" i min garderob tillsvidare. Hon är precis överallt. Suger på handtagen på lådorna i köket, biter på våra skor, dra ut min nedersta låda i garderoben å plockar med förtjusning ut mina kläder. Pillar på min klockradio, smakar gärna på den när tillfälle ges, vilket betyder "så länge inte mamma är i närheten". Drar ut lådorna i TV-bänken, som jag nu har kilat fast med tidningspapper. Är väl egentligen bara en tidsfråga innan hon kommer på hur man ska göra för att få bort det. Hon pillar å trycker med nöje på stereon, vilket gör att man får passa sej när man sätter på den, så att volymratten inte står på det högsta. Då finns det stor risk för dövhet. Men det är ju nästan skit samma nu, för hon provar gärna, å då menar jag gärna, höga tonlägen. Ska nog börja med hörselskydd. Gnager åxå på vardagsrumsbordet å sakerna som står där. T.ex. tangetbordet, musen (datamusen då alltså) å TV-kontrollerna. Å så älskar hon att ställa sej upp i matsalsstolen, vilket inte uppskattas av mamma å pappa. Men annars är det lugnt. ^^

Håller för tillfälligt på å kollar på dagens HTG-avsnitt. Tänkte gett Stella mat, eller, jag försökte, mellan de två avsnitten, men hon ville inte ha. Så då åkte det in i kylen igen. Å nu är hon grinig. Jag undrar va det beror på?

Annars idag har jag inte gjort så mycket, mer än det som man brukar pyssla med på morgnarna. Diska, bädda, mata bebis osv. Vi har vart på promenad åxå. Skönt, men lite varmt efter tag. Ska försöka komma ut på en promenad till efter maten.

Attans, va snabber hon är! Kan tro att hon har en inbyggd turbo. Kryper fort som tusan till fönsterbrädan å ställer sej mot elementet å ska dra i blommorna. Blir att omplacera dom åxå nu tror jag. Shit alltså.

Hej hopp!

Inga kommentarer: