söndag 15 maj 2011

På rätt väg


Jag va ute å sprang i torsdags. Vet inte hur långt det blev, men jag stannade inte en enda gång. Va nära ett par gånger, fick så jäkla ont i ljumsken. Kanske va dumt att "plåga" sej så, kände ju av det i fredags, lite träningsvärk i ljumskarna å halvstel i kroppen. Men efteråt kändes det väldigt skönt.
Så lite stolt är jag, även om det kanske inte va så mycket mer än två kilometer, max tre. Men det är ju ändå ett steg i rätt riktning. =O)

Är lite smått sugen på att börja med fotbollen igen. Va uppe å kollade på Örby´s damer förra lördagen. Shit, va sugen jag blev då! Så det blir nog att jag åker upp till Örby i veckan å kollar läget på träningarna. Det finns ett FC-lag åxå, så jag kanske kan få va med å spela nåra matcher, för i damlaget platsar jag inte. Men är ju inte riktigt det jag är ute efter. Får höra lite va dom säger. Träna va jag iaf välkommen att göra.

Zumban idag får jag nog stå över. Min rygg har kastat in handduken eller nåt. Ont gör det iaf, går som en gammal kärring, vilket jag för övrigt nästan är. En rollator kanske inte skulle va dumt att införskaffa. Fyller ju år om en å halv vecka, så kanske ska önska mej det i present?

Gårdagen bjöd på grillfest i Uddebo. Tyvärr va ju inte vädergudarna med oss, trots min solskensdans på ballen i veckan. Kan det bero på att jag va naken? Vilket fall som helst, så det väldigt trevligt. Det va uppdukat långbord på den inglasade altanen, så där satt vi 16 personer å trängdes å hade det gemytligt. Trivsamt.
Pappa somnade i soffan runt halv tio, snarkade som en gris. Å min morbror fick för mycket att dricka, i vanlig ordning, så honom bäddade dom ner när vi åkt hem. Va sjukt trött, somnade i bilen. Försökte hålla mej vaken så länge det gick för Tommies skull, men till slut vann John Blund. Det va underbart att få komma hem å lägga sej i sängen, men tog ändå en stund innan jag slockande.

Å idag gick vi upp 11 (!). Mindre bra. Sitter här å gäspar likförbannat. Får nog för lite syre till hjärnan, så är väl dax att åka å handla nu, så man får frisk luft.

Klockan 20.00 ikväll sitter vi bänkade framför TV:n, då är det final i hockey-VM. Men det visste ni väl. =O)

Ha det fint alla glada!

1 kommentar:

Anonym sa...

http://www.harald-nyborg.se/merinfo.asp?varenr=4278&n=10

Är du säker på att du vill ha det när du fyller år? :O