lördag 5 september 2009

Jag får liksom ingen ordning på mitt liv


Att gå upp halv sju en lördag morgon när man inte ska jobba, d e inte mänskligt. Aptrötter hasade jag mej ur sängen, drog på mej lite kläder, traskade ut i köket å åt frukost. Efter att ha dukat undan, så v a d dax att skörda. Jovisst, jag har åxå blivit lurad att börja med Farmville. Till med Tommie e inbiten Farmvilleare. Å han har inte ens Facebook! Jaa, jag säger då d.

Ligger dock ganska långt efter alla andra. Men d ska la kunna ändra sej så småningom. E man arbetslös, som jag, så har man ju ganska möe tid till att sitta vid datorn å ploga, så å harva.
Å hjälpa grannarna med diverse saker, som att skrämma kråkor, kratta löv, rensa ogräs.

Låter som att jag faktiskt hjälper mina grannar i verkligheten, men skulle inte tro d. Inte dom grannar jag har. Eller vi. =O)

Nu sitter jag i Uddebo. Tommie hjälper Calle att byta fönster. Därför denna tidiga uppstigning från sängen. Just för tillfället e dom på väg till Limmared för att köpa...ehh...va d nu va, till fönstren? Jaja, nåt va d iaf. Tätning eller fog eller...nåt. Å mormor å Ina e å köper färg. Så jag sitter här i d lilla huset å roar mej bäst jag kan. Tog med mej min dator, så jag kan kolla på film. Har redan avverkat en, "Anaconda - Trial of blood". Megadålig, så kolla inte på den. Ska se om jag hittar nåt annat lustigt att titta på. Mamma Mia! går ju inte av för hackor. =OP Meeeen...d e inte d samma att kolla på den utan min Lol. =O(

Vädret e skittråkigt. Har regnat ända sen vi åkte hemifrån. Kanske e uppehåll just nu, men kan slå vad om att d har börjat igen när jag väl e klar med inlägget.

Funderar på om jag ska baka nåt. Rätt segt att bara glo på film. Ska ju visserligen lasta av allt virke som han har på trailern. Vilket får mej att osökt komma till att jag funderar starkt på att ta CE-kort. Körde Calles lastbil innan. Okej, kanske inte körde , men jag fick flytta den 10-15 meter. =OD D e häftigt att köra lastbil. Man sitter högt upp, så man ser ju tusen gånger bättre än en vanlig personbil.

Förresten, jag har nog blivit lite kär i Lasse Winnerbäck. Eller njaa, kanske inte. Men jag gillar hans nya låt, "Jag får liksom ingen ordning på mitt liv". Passar mej perfekt.

Naehe, nu e dom visst tillbaka, mormor å Ina.
Jag e hungrig, kanske dax att äta nåt? Frukost blev d ju redan strax efter halv sju.

Hej hopp!

Inga kommentarer: