söndag 29 mars 2009

18 timmar = alldeles strax?


18 timmar = alldeles strax?

Svar: Nej.
Men heter man Mikael Fröberg, så e d nog d. =O)
Haha, förlåt, men kunde inte låta bli!
Du e verkligen en sann tidsoptimist, grabben! =OP


E fortfarande kvar i Berghem, nycklarna till lägenheten kan jag hämta på onsdag. Ska bli så skönt att få ett eget place igen. Inte för att jag inte trivs hos Tommie å hans familj. Men d kan bli lite påfrestande ibland. Kan ju inte göra riktigt som man vill. Fast d en härlig familj han har. =O)

Idag har vi vart ute med Ebon på långpromenad. Gick upp på Boberg här i närheten å jag klättrade i träd. =O) Fick nog att par ganska hyffsade bilder, men har inte riktigt lärt mej hur jag ska göra för att d ska se bra ut när jag laddar upp dom här på bloggen. Blir ju bara snett å vint ju.
Looooooooooool, du får komma ner å hjälpa en stackars "tummen-mitt-i-handen"-tant! =OP


Va även nere vid ån, "Lekvads raviner" å kikade lite. Vi hittade "Puhpinnar" som vi slängde i ån. Jag vann! Weeehoo! Eller ja...Tommie vann första, jag andra. =O)

Imån ska jag till mormor å hjälpa henne att plocka bland morfars saker. Kanske ska en sväng till min "granne" att bli åxå. Beror lite på. Eller så blir d på tisdag. Onsdag ska jag hämta nycklarna, å förhoppningsvis träffa Eeeeeedaaaa.
Å på kvällen ska vi till farmor, för hon fyller år.


Annars händer d nog inte så möe mer i veckan. En tripp till Jysk kanske, måste fixa ett duschdraperi å så vill jag gärna ha en fåtölj. Eller rättare sagt, vill ju ha en helt ny soffa, men d tillåter inte min ekonomi. Så antingen en ny fåtölj, som matchar soffan. Eller så får jag fixa nytt tyg å muta en händig person som kan klä om den fåtöljen jag har. Hmm....d tåls att fundera på.

Nu har visst Tommie vart inne å borstat tänderna. Vill lägga sej tror jag. Men jag ska nog få honom på andra tankar. Han ska få massera mej! =OP

Ska se om jag kan ly
ckas ladda upp nåra bilder innan jag loggar ur. Annars får jag ta d imån. =O)

Hopp å hej!






- Det står här i tidningen att en älg har stångat en lärare.
- Märkvärdigt. Hur kunde älgen veta att det var en lärare?

1 kommentar:

Lollo sa...

Jag hade tänkt komma ner till dig.. för Scotts och Larz Kristerz är ju i Sättila eller typ där någonstans och Sandra ska dit med sin vän, men eftersom Aron döps dagen efter blir det lite marigt. Vi får ta igen det en annan gång. Saknar dig min fisunge!!