fredag 25 februari 2011

Morgonpigg bebis


Idag tyckte Stella det va lagom att gå upp tjugo över sex. Det tyckte inte jag. Försökte med alla medel att få henne att somna om efter amningen, men det sket sej. Så tjugo i sju gav jag mej å gick upp å käkade frukost. Sen satte jag mej i soffan å slötittade på "Tre Kronor". Stella somnade tillslut, dock inte mer än en halvtimme.

Vid tio va det dax att ta på sej å gå till BVC för vaccination. Det gick bra, inga tårar, bara ett "buhu" på en sekund. Får väl se senare ikväll eller imån om det blir nåra biverkningar av det.

Om lite mindre än en timme är det babysim som står på schemat. Usch, vill inte gå dit. Har ångest varje gång det är dax. Tur att det bara är idag å nästa vecka med, sen är det slut. Ska inte gå nån fortsättning. Kostar för mycket, sen tycker jag inte att det ger nåt. Helt ärligt tycker jag att det är tråkigt. Men Stella gillar det, så det är ju tråkigt för hennes del att vi inte ska fortsätta.

Zumban är inställd idag. Samtidigt som det är tråkigt är det åxå skönt. Jag menar, tiden är ju inte så rolig, klockan 18 en fredagkväll. Men det känns väldigt skönt efteråt. Å så har Tommie fixat mat till jag kommer hem. Det gillar jag. =O)

Spöket ålar runt här på golvet å drar i mattan. Smakar gärna på den å diverse andra grejer. Undrar jag om det är gott?

Dax att packa ihop sej. Tyvärr ingen större lust. Känner mej väldigt låg idag.


Hej hopp.

1 kommentar:

LenaMaria sa...

Usch då gumman!! Tänk positivt..Allt kan bara blir bättre *kram* :)